keskiviikko 15. tammikuuta 2014

Avance-johtamiskoulutuksen 30-v. juhlavuosi

Tervetuloa mukaan Avance-johtamiskoulutuksen juhlavuoden 2014 tapahtumiin. Nopeasti menneet 30 vuotta ovat olleet erinomaista aikaa. On ollut etuoikeus työskennellä pätevien ihmisten kanssa vaikuttavissa hankkeissa.

Halusimme Avancessa rakentaa juhlavuoden, joka kutsuisi mahdollisimman monia mukaan toiminnan ytimeen, juuri niihin nyt menossa oleviin hankkeisiin, jotka tänä päivänä ja huomenna ovat yksilöiden ja organisaatioiden menestymisen kannalta keskeisiä.

Helmikuu ja sosiaalisen median tehokäyttö

Helmikuun 20. päivä käymme sosiaalisen median tehokäytön kimppuun alan gurun Neal Schafferin kanssa. Internet ja sosiaalinen media ovat Avancenkin 30 vuoden historian valossa uusia juttuja. Ei ole hirmuisen kauan siitä, kun itsekin laittelin vaikkapa esseepalautteita kirjekuoreen ja postin vietäväksi. Nyt vuorovaikutuksen, verkottumisen ja yhteistyön muodot ovat muuttuneet. Uudesta teknologiasta on otettava kaikki irti niin yksilönä organisaationa kuin myös ulkoisen markkinoinnin ja verkottumisen näkökulmasta. Uudet mahdollisuudet ovat todella mielenkiintoisia, aidosti uutta ja relevanttia opittavaa riittää.

Huhtikuussa opintomatka Pietariin

Huhtikuussa on Venäjän vuoro. Viennin ja lähimarkkinoiden tunteminen on yhä keskeisempää Suomen menestymisen kannalta.  Graduate School of Management  Pietarissa on Venäjän johtavia businesskouluja. Huikeita oppimisen mahdollisuuksia tarjoavat myös yritysvierailut ja verkottuminen kanssamatkustajien kanssa - asia joka on hirmuisen tärkeä kaikissa Avancen ohjelmissa. Tänä vuonna Pietariin suuntaa myös Menestyksen Strategiat ryhmä. Liity mukaan.

Kesäkuussa Jyväskylä ja EMBA-tutkimukset

Kesäkuussa kotimaisemiin. Avancelle ja Avancen toiminnassa mukana oleville on aina puhuttelevaa liikkua Jyväskylässä ja yliopiston kampuksilla. Täällä luotiin perustaa suomalaiselle korkeakouluopetukselle jo 150 vuotta sitten.

Nykyisin eräs mainio kauppakorkeakoulun perinne ovat kesäpäivät. Tänä vuonna monipuolista ohjelmaa vahvistaa EMBA-seminaari. Joukko Avancen ohjelmista valmistuneita kertoo mitä nyt kuuluu työelämään ja kuinka ne EMBA-tutkimukset ovat eläneet arjessa. Tule mukaan keskustelemaan ja kehittämään uutta.

Syyskuussa strategiset ilmiöt

Syyskuussa on hyvä hetki käydä strategisen ajattelun kimppuun. Parhaat Avancen ohjelmien virikkeiden antajat ovat erinomaisia ajattelijoita ja ajattelemaan sparraajia. He elävät syvästi maailman muutosta ja nostavat muutoksesta esille ilmiötä, joilla on keskeinen merkitys uuden menestyksen rakentamisessa.
Jo vuosia Esko Kilpi on tehnyt loistavaa työtä ajattelun virittämisessä. Tervetuloa mukaan lennättämään ajatusta ja löytämään uutta. Tästä tilaisuudesta voit jatkaa suoraan suosittuun Web for Executives ohjelmaan.

Lokakuussa maailman gurut

Lokakuussa ovat vuorossa mm Jim Collins, Arnold Schwarzenegger ja oppimisen ehdoton guru Sir Ken Robinson ja monet muut.  Seminaari tarjoaa huikean kattauksen kansainvälisen kärjen ajattelijoita ja tekijöitä. Yhteistyö Nordic Business Forumin kautta avaa myös nämä virikkeiden antajat Avancen opiskelijoille ja kumppaneille.
Summa summarum huikea vuosi tulossa. Tervetuloa mukaan!

Kiitos kaikille huikeista vuosista. Niin, ja
”Investoi menestykseen” on aina vaan tärkeämpää.

Ari Manninen
johtaja, Avance-johtamiskoulutus